Vijesti ROMI.HR

/
Print - KROZ IGRU DO TOLERANTNIJEG OKRUŽENJA

EDUKACIJA ZA DJECU I MLADE

30. 6. 2017.
KROZ IGRU DO TOLERANTNIJEG OKRUŽENJA
KROZ IGRU DO TOLERANTNIJEG OKRUŽENJA
Autor: ROMI.HR

Od veljače do lipnja 2017. volonterke RNV-a Magdalena Nenković i Vanja Ratković održale su niz radionica za djecu i mlade. Radionice su održane u pet osnovnih i srednjih škola i jednoj udruzi u Zagrebu, Kutini i Slavonskom Brodu, a cilj im je bio razvijanje osjećaja za pravdu, promicanje društvene uključenosti i antidiskriminacije.

Volonterke su kroz održavanje radionica stekle značajno i pozitivno iskustvo u radu s učenicima.

„Sadržaj radionica u uvodnom je dijelu činio roll play, te igru „Let's play different“ kroz koju su učenici učili o nejednakosti i (ne)pravdi. Nakon ovih aktivnosti slijedile su debate koje su u velikom broju radionica bila izuzetno žustre, produktivne i interaktivne“, rekla nam je Magdalena.

Stavovi učenika, koji su činili uzrast od 4. do 7. razreda, bili su različiti. Volonterke su uočile da su u određenim slučajevima, stavovi učenika povezani s brojem romskih učenika u njihovom razredu. Ne nužno, ali u velikom broju razreda, tamo gdje je bilo više romskih učenika, ostali učenici su bili tolerantniji prema njima i romskoj nacionalnoj manjini općenito.

U udruzi O.A.Z.A. volonterke su održale radionicu za 12 volontera koji u Zagrebu volontiraju također u okviru Europske volonterske službe. Radi se o volonterima koji dolaze iz Italije, Grčke, Makedonije, Portugala, Makedonije i Srbije u dobi od 20 do 26 godina.

„Cilj te radionice je bio da svi zajedno debatiramo o položaju i pravima Roma u Europi i usporedimo položaj Roma u Europi i Hrvatskoj. Zaključak radionice bio je taj da je diskriminacija pojava koja je prisutna u brojim europskim zemljama te da je ona vrlo izražena kada su Romi u pitanju. Romi čine jednu od najdiskriminiranijih društvenih grupa, što im onemogućava pristup raznim pravima i otežava njihovu integraciju. To se mora promijeniti i nadam se da smo kroz svaku ovakvu edukativnu radionicu i debatu, bliže pozitivnim društvenim promjenama koje idu u smjeru suzbijanja diskriminacije“, izjavila je Vanja.

                                  

Radionice su osim djeci i mladima bile korisne i samim volonterkama, s obzirom da su se prilikom provedbe upoznale s pedagoškim metodama i razvile svoje debatne i prezentacijske vještine. Vanja i Magdalena su napomenule i da su svi ravnatelji škola koje su sudjelovale u ovom projektu bili zadovoljni ovim aktivnostima i njihovim ishodima te pokazali da su njihova vrata i otvorena za iste i slične aktivnosti u budućnosti. Radi se o osnovnim školama Rapska i Dobriše Cesarića iz Zagreba, Vladimira Vidrića iz Kutine, Huga Badalića iz Slavonskog Broda, Upravnoj školi Zagreb te udruzi O.A.Z.A.

Radionice su osmišljene i provedene kao dio projekta „Europe supports inclusion 2“, čiji je nositelj Romsko nacionalno vijeće, a partnerske organizacije su IDC Srbija (Inicijativa za razvoj i saradnju) te Voluntary Service International iz Irske. Projekt financira Europska unija kroz program Erasmus+.

 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Povratak na sve vijesti