Print
24. 1. 2022.
These-children-at-a-school-in-turkestan-city-are-participating-in-a-national-reading-day-850x638 MEĐUNARODNI DAN OBRAZOVANJA
MEĐUNARODNI DAN OBRAZOVANJA
Autorica: Ezgi Kocdag
Prijevod: Antonia Mudrovčić

Opća skupština Ujedinjenih naroda odredila je 24. siječnja kao "Međunarodni dan obrazovanja" zbog važnosti obrazovanja u miru i razvoju. Obrazovanje je temeljno pravo i društvena odgovornost.

 

Opća skupština Ujedinjenih naroda odredila je 24. siječnja kao "Međunarodni dan obrazovanja" zbog važnosti obrazovanja u miru i razvoju. Obrazovanje je temeljno pravo i društvena odgovornost. #Dan obrazovanja, koji je prvi put obilježen 2019. godine, najavljen je cijelom svijetu na društvenim mrežama.

Prema priopćenju UNESCO-a, danas u svijetu još uvijek 262 milijuna djece ne ide u školu, 617 milijuna djece i odraslih je nepismeno, 4 milijuna izbjeglica lišeno je prava na školovanje. Ovim osobama uskraćeno je pravo na obrazovanje, što je neoprostivo; stoga su sve vlade i organizacije obvezne poduzeti mjere kako bi osigurale da svi pojedinci dobiju odgovarajuće obrazovanje.

Učitelji diljem svijeta suočeni su s pet značajnih prepreka. Bez obzira na vrlo mali broj nastavnika, status prevelikog broja nastavnika se pogoršao, a posao i radne prilike su se pogoršale, pa je podučavanje postalo nepoželjno zanimanje. Krše se ljudska i udruživačka prava, a prosvjetni radnici nisu dovoljno uključeni u kreiranje politike. Javne službe su često nedovoljno financirane, a privatizacija obrazovanja je sveprisutna. Ljudi s niskim prihodima suočavaju se s diskriminacijom zbog nejednakih i diskriminirajućih obrazovnih mogućnosti.

Kao i Svjetski dan učitelja, ovaj značajan dan pruža priliku svim učiteljima i njihovim sindikatima koji se bave javnim, visokokvalitetnim obrazovanjem da se čuje njihovo mišljenje. To je dan kada se javno potvrđuje da je obrazovanje temeljno ljudsko pravo. To je prilika da se naglasi važnost kvalificiranih učitelja za kvalitetno obrazovanje. Osim toga, poziva vlade da ulažu u obrazovanje, ulažu u učitelje i osiguraju da niti jednom djetetu ne bude uskraćen pristup besplatnom, javnom, visokokvalitetnom obrazovanju.

Obrazovanje je važno za sve, a posebno kada ste manjina. Kada je riječ o obrazovanju manjina i ranjivih skupina, jedan od najvećih problema je segregacija. Getoizacija, demografske promjene i povlačenje učenika koji nisu Romi dovode gotovo do segregacije škola. U Bugarskoj 70% romskih učenika pohađa rasno segregirane škole. Većina romskih škola ima lošiju infrastrukturu i programe. Učitelji nisu educirani da podučavaju učenike različitih kultura, što pridonosi predrasudama i neinformiranim percepcijama o sposobnosti učenja i spremnosti romske djece, što dovodi do niskih akademskih očekivanja.

 

 

 

 

 

The United Nations General Assembly has determined the date of January 24 as "International Education Day" due to the importance of education in peace and development. Education is a fundamental right and a social responsibility.

The United Nations General Assembly has determined the date of January 24 as "International Education Day" due to the importance of education in peace and development. The #educationday, which was celebrated first time in 2019, was announced to the whole world on social media.

According to the announcement of UNESCO, 262 million children still do not go to school in the world today, 617 million children and adults are illiterate, 4 million refugees are deprived of their right to school. These individuals have been deprived of their right to receive an education, which is inexcusable; hence, all governments and organisations are obligated to take action in order to ensure that all individuals receive an education of sufficient calibre.

Teachers around the globe are confronted with five significant obstacles. Despite the teacher shortage, the status of too many instructors has declined, and job and working circumstances have deteriorated, making teaching an undesirable occupation. Human and associational rights are violated, and educators are not sufficiently involved in policy formulation. Public services are frequently underfunded, and education privatisation is pervasive. People with low incomes and disadvantages face discrimination due to unequal and discriminatory educational possibilities.

As with World Teachers' Day, this significant day provides an opportunity for all teachers and their unions concerned with public, high-quality education to have their opinions heard. It is a day to publicly reaffirm education as a vital human right. It is an opportunity to underscore the centrality of qualified teachers to quality education. In addition, it urges governments to invest in education, invest in teachers, and ensure that no kid is denied access to a free, public, high-quality education. 

Education is important for everyone, but especially when you are a minority. When it comes to education of minorities and vulnerable groups, one of the biggest problems is segregation. For example, most Roma students attend schools in majority-Roma neighbourhoods. Ghettoization, changing demographics, and non-Roma student withdrawal lead to de facto school segregation. In Bulgaria, 70% of Roma students attend racially segregated schools. Most Roma schools have inferior infrastructure and programmes. Teachers aren't educated to teach pupils of diverse cultures, which contributes to prejudice and ill-informed perceptions about Roma children's learning capacity and willingness, leading to low academic expectations.