Denis Bogdan, budući maturant iz Kutine, sudjelovao je u pripremi audio-vizualnog rječnika bajaško rumunjskog jezika. Ovo je prvi rječnik te vrste u Hrvatskoj. Kaže da je inicijativa potekla iz želje da se sačuva bajaški i pokaže drugima.
"Rječnik funkcionira tako što učenici, koji su pripadnici romske nacionalne manjine, pred kamerom izgovaraju riječi na hrvatskom, a potom ih prevode na bajaški. Sama inicijativa je potekla od mene, a ciljeve smo ostvarili pomoću fotografske opreme gospođe Marijane Kapetanović. Ona je velika prijateljica Roma i njoj dugujem zahvalnost“, kaže Denis.
Ovaj svestrani učenik četvrtog razreda Tehničke škole u Kutini na taj je način pomogao da se bajaški dijalekt svima približi. Radi se o dijalektu starorumunjskog jezika kojim govore Romi Bajaši.
Osim što je osmislio originalan način da predstavi i sačuva ovaj jezik, Denisa zanimaju i mnoge druge stvari. Stalni je posjetitelj školske knjižnice gdje voli čitati, druži se s prijateljima i stječe nova znanja. Govori i uči engleski jezik u školi, a samostalno i njemački. Hobi mu je crtanje.
Svoju budućnost posvetit će tome da Romi shvate važnost obrazovanja i spreman je volonterski davati instrukcije svima kojima su potrebne. I on sam planira upisati fakultet. Želja mu je postati inženjer strojarstva jer voli konstruiranje.
Njegove uspjehe prati još od osnovne škole njegova tadašnja razrednica i nastavnica engleskog jezika u OŠ Vladimira Vidrića, Katarina Duhović.
„Denis Bogdan izuzetno je marljiv i uspješan. Svih osam razreda osnovne škole završio je s odličnim uspjehom i uzornim vladanjem. Usprkos brojnim životnim preprekama nikada nije odustajao, naprotiv, uvijek je davao više. Volja i želja za uspjehom uvijek bi pobijedili. Denis je uvijek bio svima na ponos, posebno meni kao razrednici. Užitak je bio poučavati takvog učenika. Želim mu svu sreću i uspjeh u daljnjem radu uz poruku BE YOURSELF!“, rekla je Katarina Duhović.
*Magdalena Nenković volontira u RNV-u na projektu Europe supports inclusion 2 koji financira Europska unija kroz program Erasmus+. Sadržaj ovog članka isključiva je odgovornost autora i ne odražava nužno stajalište Europske unije.