Print
19. 12. 2017.
ŽIVOT VELIKE ROMSKE UMJETNICE NA FILMSKOM PLATNU
Foto/De Colita, 1967.
ŽIVOT VELIKE ROMSKE UMJETNICE NA FILMSKOM PLATNU

Zapaženi dokumentarni film 'La Chana', koji prikazuje život velike romske umjetnice, izašao je 2016. i otad je prikazan na pedesetak filmskih festivala. Snimljen je u španjolsko-američko-islandskoj koprodukciji, a režirala ga je Lucija Stojević.

Autorica: Bibijana Papo

Pravim imenom Antonia Santiago Amador, a umjetničkim 'La Chana', plesačica je flamenca rođena 1946. u Barceloni u romskoj obitelji glazbenika i plesača. Karijeru je započela još u tinejdžerskim danima, otkada je plesala u mnogim plesnim salonima i klubovima.

Njezina popularnost je rasla tijekom 1960-ih i 1970-ih godina, kada je i započela nastupati u Madridu. Veliku slavu stekla je nakon briljantnog nastupa u televizijskoj emisiji 'Esta Noche Fiesta', nakon čega je osnovala vlastitu plesnu grupu i osvojila publiku velikih madridskih noćnih klubova.

Nakon što je Peter Sellers zapazio njezinu virtuoznost, nastupila je kao flamenco plesačica u filmu 'The Bobo',1967. godine.

Bila je jedinstvena umjetnica koja je flamenco izvodila uz neuobičajenu plesnu tehniku s puno šarma i improvizacije. Među njenim obožavateljima bili su i Salvador Dali te Maja Pliseckaja, svjetski poznata primabalerina. Njezin talent bio je prepoznat ne samo diljem Španjolske, već i Čilea i Argentine.

Za 'La Chanu' flamenco predstavlja duhovni ritual. To je čista kreacija, izjavila je jednom prilikom. U potpunosti se posvetila flamencu. No, na samom vrhuncu je morala prekinuti svoju karijeru jer je bila žrtva obiteljskog nasilja. Osamnaest godina trajao je njezin prvi brak u kojem ju je suprug zlostavljao.

Godine 1985., nakon što su se ona i suprug razišli, vratila se na pozornicu nastupajući s plesnim ansamblom 'Cumbre Flamenca' s kojim je proputovala Australiju, Kinu, Indiju, Latinsku Ameriku i SAD.

Nakon što se udala za svog drugog supruga Félixa Comasa, spremila je zauvijek svoje plesne cipele i otišla u zasluženu mirovinu.